عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس بر ضرورت بررسی بیشتر نمونه آثار موفق حوزه هنر دینی تأکید کرد.

ضرورت بررسی بیشتر نمونه آثار موفق حوزه هنر دینی توسط اهل علم و هنر

ابوتراب احمدپناه در اختتامیه نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر» که بعدازظهر روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان، دانشگاهیان و هنرمندان کشور در هتل «قصرالضیافه قدس» مشهدمقدس برگزار شد، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره بیان کرد: چنین جشنواره‌ای فرصت طلایی برای اهالی هنر است. در واقع، بابی است که گشوده شده و باید بیشتر از آن بهره بگیریم تا شاهد اتفاقات زیباتری باشیم. 
وی هنر رضوی را هنری دینی و دلی دانست که هنرمند عاشقانه به آن می‌پردازد و گفت: حوزه هنر دینی و نمونه‌های موفق دوران اخیر آن باید بیشتر شناخته شود. به خصوص که این آثار بر دل می‌نشیند و از لایه‌های مختلف مخاطب عام بیرون آمده است و طیف وسیعی از اقشار مردم را در برمی‌گیرد. 
عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس درباره بررسی سفرنامه و سابقه تولید آثار موفق هنر دینی بیان کرد: در واقع باید مطالعه کرد که چرا برخی از آثار مانایی دارد و به چیستی و چگونگی آن‌ پرداخت. 
احمدپناه با معرفی برخی از نمونه آثار معروف و متمایز هنر دینی همچون اثر مرحوم محمدعلی کریم‌خانی در وصف حضرت رضا(ع) یا اذان مرحوم مؤذن‌زاده افزود: باید به مراحل تولید آثار هنری به ویژه در حوزه‌های دینی نیز توجه کرد.
وی با اشاره به فرآیندهای چندگانه تولید آثار هنری اعم از پیش تولید، حین تولید و پس از تولید گفت: همچنین باید بررسی کرد که آیا این آثار هنری مطابق سلایق مخاطبان است و آنان چه نقطه نظراتی درباره آثار دارند. بی‌تردید این موارد در اصلاح آثار هنری و ادامه کار هنرمندان اثرگذار است. 
شایان ذکر است، نخستین جشنواره هنری گنجینه مهر توسط مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و با همکاری دانشگاه هنر ایران در راستای کشف استعدادها، محصولات و ایده‌ها با توجه به گنجینه عظیم هنری در آستان قدس رضوی با موضوع «هویت‌بخشی به اسباب زندگی با الهام از نمادهای رضوی» برگزار شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.